Hans kollega, Jenny Olsson, commercial head of B2C i Aller Media i Sverige, supplerer:
”Det var vigtigt for os, at vi havde nogen med os, som både havde de tekniske færdigheder og den forretningsmæssige forståelse. Nogen, der kunne tage vores forretningskritiske behov og skabe et teknisk fundament som betød, vi kunne vores mål”, fortæller hun.
Build once – use everywhere
En af de vigtigste egenskaber ved microservices er, at de kan udvikles og udrulles individuelt. På den måde har Aller Media fået en struktur, hvor flere teams kan arbejde uafhængigt af hinanden og fokusere på den funktionalitet, der giver værdi. Man kan væsentligt hurtigere se, om de forventede fordele ved den nye funktionalitet viser sig at holde i praksis i stedet for at rulle alle moduler ud i én store release.
Samtidig er arkitekturen bygget på princippet ’build once – use everywhere’ som betyder, at indhold nemt kan deles på tværs af services. Dermed har Aller Media A/S reduceret en del af de risici, der er i forbindelse med forandringer. Fremadrettet kan virksomheden nemmere introducere og teste nye idéer og produkter, fordi forandringerne i hvert stykke software ikke påvirker de andre delkomponenter.
God kvalitet til tiden
Trods opgavens kompleksitet og en stram tidsplan, blev alle deadlines holdt.