Filter

Effektivitet og kvalitet i Content Marketing

Læs om highlights fra en spændende dag med fokus på Content Marketing.

Immeo events,Content Marketing seminar, 12. september 2019

Nå din målgruppe med færre ord – og mere visuelt content!

Det var et af de budskaber deltagerne kunne tage med sig fra Immeos event om ’Effektivitet og kvalitet i Content Marketing’.

- Content Marketing er det nye sort. Alle taler om det, og alle vil gerne være bedre til at udnytte de muligheder, der ligger i at ramme sin målgruppe præcist og opnå opmærksomhed og allerhelst skabe engagement i målgruppen. Med eventen vil vi forsøge at besvare nogle af de mange spørgsmål, vi får fra vores kunder. Der er et stort behov for at finde ud af, hvordan man som marketingansvarlig navigerer i en hverdag, hvor ens målgruppe dagligt bombarderes af 5.000 budskaber, hvor ingen reelt interesserer sig for din virksomhed og dens budskaber, og hvor marketing i manges øjne primært handler om salg og lead generation. Det og meget mere vil vi gerne give deltagerne et bud på, siger Simon Aisen fra Immeo. 

Eventen, der foregik i smukke, historiske rammer på Bernstorff Slot, handlede om content marketing og digitalisering af de processer, der understøtter effektiv content management. I løbet af dagen blev deltagerne blandt andet guidet gennem Nykredits rejse mod en ny og samlet kommunikationsplatform, der tager udgangspunkt i at skabe indhold drevet af kundens behov og interesse fremfor, som tidligere, Nykredits ønske om at kommunikere egne budskaber. En anden af dagens cases var L’Oréal, hvor man også har bevæget sig fra decideret produktsnak til i højere grad at fokusere på, hvordan kunden opnår den ønskede effekt med L’Oréals produkter. Samtidig har L’Oréal fået struktureret sine interne processer, så man i dag har én samlet, central marketing hub, én database og én fælles, digital back end-platform.

Fra kunstig intelligens til video

Dagen bød desuden på spændende indlæg fra Jakob Bartholdy, Episerver, om kunstig intelligens, AI eller machine learning – kært barn mange navne. Jakob fortalte om, hvordan effekten af content marketing kan mangedobles, når man kobler AI på sin content marketing.

Søren Skovbølling fra Digizuite gav inspirerende eksempler på marketingbaseret visuelt content. Statistikken siger nemlig, at indhold præsenteret med for eksempel video genererer 49 procent mere salg end andet indhold. Visuelt content deles mere end 40 gange mere end andet indhold. Desværre kunne Søren også fortælle, at kun 27 procent af content ansvarlige har styr på at generere og distribuere visuelt content på en effektiv måde. Så her er der virkelig mulighed for at lægge sig i overhalingsbanen, hvis man allerede nu satser på visuelt indhold – og gør det godt.

Hvad nu når målgruppen kun er interesseret i babyer og hundehvalpe?

Forfatter og marketing guru, Michael Brenner fra Marketing Insider Group rundede dagen af med et inspirerende foredrag om fremtiden for content marketing. Michael Brenner provokerede tilhørerne med udtalelser som ’ingen interesserer sig for din virksomhed og dens budskaber’. Tallene viser, at det mest populære indhold på internettet er søde babyer og hundehvalpe. Din opgave som content ansvarlig er at generere indhold, der udfylder gap’et mellem indhold, der skaber værdi for din virksomhed og det indhold, som målgruppen finder interessant – altså søde babyer og hundehvalpe. En spændende og udfordrende opgave for content-folk ikke kun i Danmark, men i hele verden.