Immeo opruster inden for digital strategi og eksekvering med ny frontfigur

Vi opruster på vores rådgivningsydelser inden for digital strategi og eksekvering, kaldet Commercial Digital Excellence, med fokus på at bygge fremtidssikrede og funktionelle digitale løsninger til vores kunder.

Den erfarne managementkonsulent, Christina Sophie Worsøe, kommer til at stå i spidsen for Commercial Digital Excellence og hjælpe endnu flere organisationer med at indfri ambitionerne fra forretningsstrategien på det digitale område.

Det skal gøres ved at identificere digitale muligheder, bygge dem og sikre, at disse digitale løsninger forankres helt fra topledelse til den enkelte medarbejder. 

I 2023 oplevede mange virksomheder, hvordan det øgede fokus på bæredygtige løsninger, globale kriser og teknologiske forandringer har skubbet til vores fælles forståelse af forandringsparathed.

‘New Normal’ er blevet til ‘Never Normal’, og den tilstand – at skulle forberede sig på, at alt er oppe i luften - kræver særlig modstandsdygtighed i organisationers digitale kapabiliteter og kompetencer.

Christina Sophie Worsøe
Director, Commercial Digital Excellence

Eksempelvis oplever flere B2B-virksomheder en højere grad af kundehenvendelser, men har ikke nødvendigvis ressourcer til at imødekomme det. Her kan digitale løsninger såsom selvbetjeningsportaler på virksomhedens hjemmeside være svaret på, hvordan virksomheder kan opnå mere med færre hænder.

“Virksomhederne og deres medarbejdere har fået mere travlt og skal nå mere, men har ikke fået flere varme hænder til at løse opgaverne. Det stiller store krav til den operationelle model og de forretningsprocesser, som kan effektiviseres. Her spiller data transformation og digitalisering en meget stor rolle, og det har virksomhederne brug for hjælp til at løse. Vi oplever det meget konkret ved, at både topledelsen, CIO'en og de forretningsansvarlige hos vores kunder søger hjælp til prioritering af de mange muligheder og behov,” siger Christina Sophie Worsøe.

Christina Sophie Worsøe

Med Christina med ombord kan vi i fremtiden arbejde både strategisk og kreativt tættere sammen med vores kunder. Det betyder også, at vi både kan levere strategiske input til at indfri virksomhedens forretningsmål og levere konkret eksekvering på digitale ydelser - som blandt andet UX og design.

Simon Aisen
Partner

Kombinerer digital strategi og handling

Erfaring viser, at kunderne ofte selv ved, hvilken retning de gerne vil bevæge sig hen i, men at de har brug for hjælp til at identificere, hvor de skal starte.

"Med Commercial Digital Excellence er vi meget optaget af at designe 'experience'-koncepter, som rent faktisk kan realiseres og derefter udvikle dem. Det gør vi ved at kombinere vores dybe tekniske viden om teknologi og data med vores indsigt i kundeadfærd, og det som driver markedet. På den måde sikrer vi, at virksomhederne får værdi af deres investeringer”, siger Christina Sophie Worsøe.

Digital strategiproces

Når et projekt eller program startes op, vil en digital strategiproces i Commercial Digital Excellence derfor tage udgangspunkt i indsigter i brugernes digitale adfærd.

Indsigterne bliver brugt til at identificere de initiativer, der skaber størst værdi og hjælper kunderne til at arbejde smartere med data og ny teknologi. Både når det kommer til EX (Employee Experiences) og UX (User Experiences).

Digitale koncepter skal materialiseres så tidligt som muligt i processen

Commercial Digital Excellence-området hjælper vores kunder med at tænke værdiskabende digitale løsninger ind på et strategisk niveau og hjælper også med at implementere disse løsninger, så det giver konkret værdi.

Til at realisere fantastiske digitale løsninger har Immeo oprustet på User Experience og Employee Experience (UX og EX) ved ansættelsen af Jesper Hjorth som Lead UX Specialist. Han kommer til at spille en naturlig rolle i at facilitere digital konceptudvikling, kortlægning og design af brugerrejser. 

Det er helt centralt, at vi konkretiserer digitale koncepter tidligt i processen. Potentialet skal valideres af brugerne, ambitionerne skal forventningsafstemmes, og kompleksiteten skal afdækkes på tværs af forretning og teknik.

Et stort fokus på AI-værktøjer kalder om noget på et velovervejet og realiserbart design af digitale løsninger for at skabe gode brugeroplevelser med forretningsværdi.

Jesper Hjorth
Lead UX Design Specialist

Mød Christina og Jesper

Uddannet Design Manager i Innovation og Design i 1999.

Baggrund som Director fra forskellige bureauer såsom Kunde & Co, Nordlid og AKQA. 

Har dyb erfaring fra kundesiden med digitalisering ved at samle it og forretning i en fælles strategisk tilgang hos bl.a. Scandlines. 

Senest har Christina været strategisk lead for den digitale transformation af Fødevarestyrelsen under Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. 

Uddannet Cand.it i digital design og kommunikation fra IT-Universitetet i 2016. 

Digitaliseringskonsulent i ATP 2016-2018.

Konsulent i UX-bureau som ansvarlig for alle UX-relaterede projekter og med kunder som Erhvervsstyrelsen 2018-2021.

Head of UX & UI, IT-Kartellet, 2021-2023. 

JHJ

Vil du vide mere?

kontakt
Simon Aisen Partner

+45 2222 0260

sai@immeo.dk

sai
breaker