Totalkredit styrker kommunikation til samarbejdspartnere med ny selvbetjeningsplatform

Totalkredit er Danmarks udbyder af realkreditlån og formidler lån gennem 55 pengeinstitutter. Flere end 8.000 medarbejdere hos de pengeinstitutter, har fået nem adgang til produktviden, forretningsgange og meget mere med ny selvbetjeningsplatform.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Som en del af de strategiske tiltag for at udvide og styrke samarbejdet med de 55 pengeinstitutter ønskede Totalkredit at erstatte den eksisterende proces og et gammelt system med en ny digital platform.

En platform der kan tilbyde udvidede selvbetjeningsmuligheder, bedre adgang til digitale værktøjer og målrettet kommunikation om relevante realkreditinformationer og produkter. Ønsket var at lette den enkelte rådgivers hverdag og sikre, at de hurtigt kan agere på realkreditfaglig information til at håndtere deres finansielle tjenester og services inden for realkreditlån.

Kundecase-Totalkredit Camilla Holm -  BIDSTRUP STINE

Løsningen

Den digitale selvbetjeningsplatform Xperten er en videns- og kommunikationsplatform, der giver markante fordele for Totalkredits samarbejdspartnere. 

Flere end 8.000 medarbejdere hos de pengeinstitutter, som deltager i samarbejdet med Totalkredit, har nu nem adgang til produktviden, forretningsgange, vejledninger, markedsføring, nyheder og notifikationer på interesseområder, som understøtter dem i deres arbejde med Totalkredit.

En fælles platform for alle medarbejdere

Xperten er et nyskabende it-projekt, og Totalkredit udnytter den samlede kapacitet af Optimizely Content Cloud (tidl. Episerver) ved at etablere denne Content Hub, som samler og strukturerer alt indhold, der produceres og distribueres til brugerne.

Løsningen er en del af den samlede Content Hub platform etableret til Nykredit-koncernen med Optimizely Content Cloud (tidl. Episerver) på Microsoft Azure. Gennem en single sign-on løsning (SSO) etableret med Microsoft Azure Active Directory kan medarbejdere med udgangspunkt i deres egen rolle og profil, arbejde på en fælles platform, hvor nyheder, værktøjer, rapporter og obligationslister med live data kan tilgås.

Resultatet

Den korte forklaring, på hvorfor den nye digitale platform - Xperten - er populær hos de ca. 8.000 daglige brugere, er, fordi den er nem at bruge.

Brugerne kan hurtigt finde relevante nyheder, værktøjer og rapporter, og de bliver præsenteret for personaliseret indhold baseret på deres rolle som enten rådgivere, fagspecialister. De er klædt godt på til at levere en optimeret sagsbehandling til deres kunder.

Vores mange rådgivere har nu nem, relevant og personlig adgang til alle informationer relateret til rådgivning om realkreditlån. Det styrker dem i deres arbejde hver dag.

Bettina Stentoft Hougaard
Senior forretningsudvikler og projektleder, Totalkredit

Tilfredshedsundersøgelse af Xperten

Et halvt år efter lanceringen af Xperten gennemførte Totalkredit en omfattende tilfredsundersøgelse. 3.500 daglige brugere deltog, som bestod af rådgivere og såkaldte primære kontaktpersoner, som varetager den daglige interesse ind mod Totalkredit. Svarene understreger den feedback, Totalkredit allerede havde fået fra mange af brugerne.

Ca. 9 ud af 10 af de primære kontaktpersoner oplever, at de bliver hjulpet i deres daglige arbejde ved at bruge Xperten. De synes, den er overskuelig, og de bliver hjulpet af mailnotifikationer om nyheder, der er relevante for dem.

Også rådgiverne oplever, at Xperten gør deres hverdag nemmere, for næsten 8 ud af 10 har svaret ja til dette, og 75% af dem oplever, at nyhedsnotifkationer på mail hjælper dem.

For Totalkredit betyder den nye løsning, at det er nemmere at kommunikere ud til deres brugere med opdateret og relevant indhold, og med det strategiske fokus på brugeroplevelsen har det også været nemt at få dem til at benytte løsningen uden et omfattende change program til at understøtte udrulningen.

Samarbejdet

Samarbejdet med Totalkredit har været et ægte parløb. Vi har bidraget med ekspertbistand inden for leverance og Azure-baserede teknologier.

Vores nye platform er blevet en succes, for vi har haft fokus på at tænke brugeren ind i alle stadier. Immeos udviklerteam har været rigtig gode til at lytte og forstå vores behov, og derefter omsætte dem til reelle funktioner i vores færdige løsning.

Bettina Stentoft Hougaard
Senior forretningsudvikler og projektleder, Totalkredit

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker