ETIM-data og strukturer præsenteres i en målrettet brugergrænseflade, der er tilpasset arbejdsgangen for den relevante person.
Det fungerer som et effektivt mellemled, der forbinder økonomistyringssystemerne og webshoppen.
Solar-koncernen er en af Europas førende sourcing- og servicevirksomheder med intet mindre end 825.000 faste varenumre i sortimentet indenfor belysning, kabler, energi, VVS, værktøj og meget mere.
Det store varekatalog hos Solar tager udgangspunkt i individuelle leverandørdata fra internationale partnere. Det er derfor afgørende, og temmelig udfordrende, at sikre ensartet data på tværs - og i højere grad få digitaliseret kataloget.
Tidligere var det traditionelle printkatalog omdrejningspunktet for produktsalget. Det var ressourcekrævende at skabe synergi mellem printkatalog og webshop, og købsoplevelsen var besværlig og uoverskuelig for kunderne.
Virksomheden er midt i en omfattende transformation af sin e-business, hvor produktdata er opprioriteret. Derfor ønsker Solar at øge troværdigheden på produktsiden, så alle produktdetaljer fremstår korrekte og fyldestgørende for kunden.
For at sikre den nødvendige ensartethed, har vi implementeret en inriver PIM-løsning, som tager udgangspunkt i de mange internationale leverandørers strukturerede data, som følger ETIM branchestandarden (en standard indenfor elektronisk udveksling af produktdata).
Solar har sikret, at leverandører overfører data i et indbyrdes konsistent format.
Det manuelle arbejde er i dag på et minimum, som understøtter eksperternes viden, og ressourcerne kan således allokeres de rigtige steder.
ETIM-data og strukturer præsenteres i en målrettet brugergrænseflade, der er tilpasset arbejdsgangen for den relevante person.
Det fungerer som et effektivt mellemled, der forbinder økonomistyringssystemerne og webshoppen.
Data indlæses via Master Data Management (MDM) til PIM, hvor opdateringer af produktdata fra leverandører indlæses og synkroniseres løbende.
Det medfører blandt andet mere korrekt kategorisering uden manuel involvering. Ved at indlæse og synkronisere data og oversættelser løbende, minimeres det manuelle arbejde med at oversætte og dermed risikoen for tastefejl.
Tidligere blev webshoppen kun opdateret én enkelt gang dagligt, men nu er der en løbende realtidsopdatering, så sitet altid er opdateret.
Nu har Solar nedlagt printkataloget og flyttet salget over på webshoppen. Det giver et langt mere dynamisk arbejde med produktporteføljen og bidrager til en betydelig økonomisk besparelse. Sidst, men ikke mindst, får kunden også et bedre overblik over produkterne og en nemmere købsoplevelse.
Det har samtidig givet en moderne og velstruktureret produktoplevelse.
Med inriver PIM-løsningen sikrer Solar kvaliteten af data og understøtter arbejdsgangene, der er forbundet med ETIM-standarden.
Omstrukturering af bl.a. navigationsstrukturen er blevet muliggjort af PIM-løsningen, som har givet relevante produktansvarlige de nødvendige værktøjer. Solars webshop er i en løbende udvikling mod en højere grad af personalisering og søgebaseret adfærd.