Outfit International

Verdenskendte jagtbrands får boostet deres Product to Market-kapabiliteter

De globale friluftsbrands Seeland og Härkila er kendt blandt jægere for deres høje kvalitet. Den digitale udstilling af produkterne repræsenterede dog ikke samme høje kvalitet. Virksomheden bag havde derfor et behov for at styrke deres digitale tilstedeværelse.

 

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Danske Outfit International, der står bag både Seeland og Härkila, var udfordret på sine digitale go-to-market processer. Det kunne tage op til tre dage før beskrivelser og billeder af nye produkter var klar til brug på Outfit Internationals egne salgskanaler og hos eksterne forhandlere.

Årsagen skulle findes i virksomhedens it-systemlandskab, der over tid havde vokset sig stort og komplekst. Nogle af disse systemer krævede specialviden at bruge. Andre var forældede og nærmede sig end-of-life-stadiet.

I disse systemer levede forskellige typer data – heriblandt produktdata – et isoleret liv, fordi det blev mere kompliceret at integrere systemerne til hinanden. Alt dette betød, at det var en tung og langsom proces for at få produktdata ud i de forskellige kanaler.

Det blev sværere for Outfit Internationals it-infrastruktur at følge med den øgede efterspørgsel på hurtigere udstilling af produktdata.

essentials_3
100220539_m28

Målet var at frigøre data

For at sikre sig den bedste løsning på problemet – hvordan sikrer vi hurtigere leverance af vores produktdata til vores salgskanaler og til eksterne partnere og forhandlere - ledte Outfit International både efter rådgivning om forretningsstrategi og smartere håndtering af produktinformation for at kunne tilfredsstille alle behov, der løb på tværs af både it-, salg-, og marketing.

Målet var derfor at frigøre data fra systemer, heriblandt Product Information Management (PIM), økonomisystem (ERP) og hjemmeside (CMS) og være i stand til at dirigere datastrømmen til virksomhedens e-handelsplatform på en hurtigere måde.

Løsningen

I samarbejde med Occtoo og inriver hjalp vi Outfit International med at styrke deres tekniske infrastruktur.

Al produktdata bliver administeret i inrivers PIM-platform, der håndterer produktdata til markedsføring - fra oprettelse af nye produkter til produktberigelse til salg i nye markeder.

Occtoos Experience Data Platform samler data fra mange forskellige kilder, blandt andet ERP og PIM, og administrerer distributionen af blandt andet produkttekster og billeder ud til egne salgskanaler og til eksterne partnere og forhandlere.

Hvor inriver PIM er ‘single source of truth’ på den kommercielle produktinformation, er Occtoo ‘single source of distribution’ på virksomhedens formidling af data. 

100220648_m06
100221060_m01

Sådan gik vi til opgaven

Resultatet

Med deres nye Product to Market-løsning, kan Outfit International i dag med stolthed sige, at det ikke tager op til tre dage at sende produkttekster og billeder ud på den digitale markedsplads. Nu er det et spørgsmål om minutter. 

Samarbejdet

Samarbejdet mellem Outfit International og Immeo har været bredt forankret i organisationen og løbet på tværs af it, forretningen og marketing. Det har givet en indsigt i alle afdelingers behov og ønsker, og dermed været med til at sikre løsningens brugbarhed.

Det gode samarbejde har senest udmøntet sig i integrationer til virksomhedens ERP-løsning BC20 og nye B2X-portaler.

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker