Kundecase-Nykedit-Content-Hub

Én fælles content platform til Nykredit koncernens omni-channel marketing

Nykredit er landets største kreditgiver og fjerdestørste bank med kontakt til over 1 mio. kunder. Etablering af ny Content Hub sikrer sammenhængende indhold på tværs af alle finanskoncernens kanaler.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Nykredits strategiske fokus er på udvikling af helhedsorienterede kundeløsninger, hvor digitalisering er et bærende element.

Gennem digitalisering vil koncernen effektivisere en lang række processer og skabe sammenhængende kundeoplevelser. Visionen er drevet af et omnichannel-mindset, hvor kravet er personaliseret dialog og nærværende budskaber.

Der er brug for et langt højere grad af Content Marketing, og derfor skal der udvikles et tværgående content base, hvor content kan distribueres på tværs af kanaler. Fokus er at indsamle, formatstyre og bringe indhold hurtigere til markedet, så indholdet ikke er forældet, når det rammer kunden.

Kundecase-nykredit-content-hub

Løsningen

Nykredit har defineret tre overordnede KPI’er for content platformen, og i hvilken grad det producerede indhold skaber værdi for koncernen. De overordnede KPI’er er

Bagom leverancen

Content hub'en er leveret på Optimizely Content Cloud (tidl. Episerver), og indgår som det centrale fundament i Nykredits digitale ambitioner og strategi. Konceptet for en content hub er, at indhold kun produceres og vedligeholdes ét sted på den fælles platform, hvorfra det distribueres til de forskellige kanaler som websites, nyhedsbreve, sociale kanaler m.fl. hvor det lever i den kontekst, hvor kunderne befinder sig.

Kundecase-Nykredit-Portaler-Applikationer

Løsningen er skabt gennem et nyt design framework og genbrugelige skabeloner sikrer agilitet på tværs af websites og applikationer.   

Fokus i implementeringen af en content hub har i høj grad været  at sikre brugervenlighed, så redaktørprocessen fra oprettelse til publicering af indhold er effektiv for de mange hundrede redaktører som anvender løsningen. Fordelene ved at sikre agilitet og time to market er bemærkelsesværdige.

kundecase-Nykredit-Portals-Applications

Nykredit har med løsningen skabt et fundament for en omnichannel-oplevelse på formueområdet, hvor de nemt og effektivt kan nå både eksisterende og nye kunder med relevant indhold i de kanaler hvor kunderne aktuelt befinder sig. 

Ud over distributionen af indhold, har Nykredit også fået bedre mulighed for - på baggrund af opsamling af adfærdsdata - at målrette indhold på tværs af kanalerne. Det giver en langt mere sammenhængende oplevelse af Nykredit, uanset hvilken kanal kunden besøger. 

Kundecase-Nykredit-content hub

Sådan gik vi til opgaven

Resultatet

Content hub’en er designet med en stor fleksibilitet for øje, og understøtter en række muligheder for genbrug af design, skabeloner, taksonomi og indhold på tværs af kanaler.

Systemets brugervenlighed gør det muligt at give adgang til flere redaktører, så dem der producerer indhold også selv kan publicere. Det frigiver en masse tid og giver en højere tilfredshed hos de involverede.

Løsningen har samtidigt bidraget til en bedre SEO og synlighed på Google. Resultaterne viser også, at den organiske trafik til egne medier er øget markant, og at der er skabt langt flere tilmeldinger til nyhedsmailen.

Det indikerer at Nykredit i højere grad rammer kunderne med relevante budskaber som konverterer, og samtidig er de lykkedes med at skifte fra paid media til owned media med distributionen af relevant Content Marketing.

Immeo besidder en sund kombination af forretningsforståelse og teknisk kunnen, og så er de gode til at sikre fremdrift i projekter og styre udenom friktion.

Nete Poulsen
First Vice President, Digital Customer Engagement, Nykredit

Samarbejdet

Samarbejdet med Nykredit har været et ægte parløb. Vi har bidraget med ekspertbistand inden for leverance og Azure-baserede teknologier.

Nykredit fortsætter med at videreudvikle koncepter og services til den nye contenthub. Den digitale transformation er solidt funderet, og rejsen kan nu fortsætte.  

Samarbejdet er kendetegnet ved god analyse og dialog om at skabe de bedste løsninger. Jeg oplever, at samarbejdet har spillet en stor rolle i forhold til vores resultater.

Nete Poulsen
First Vice President, Digital Customer Engagement, Nykredit

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker