Kundecase-NTI-bygning

Moderne og kundefokuseret webshop understøtter NTI’s digitale ambitioner

NTI har et stærkt fokus på at vækste deres forretning gennem digitalisering. Et vigtigt skridt er taget ved etablering af en moderne og brugervenlig webshop til at sælge deres specialiserede softwareløsninger og kurser.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

NTI er en af ​​Europas største udbydere af digitale værktøjer til byggebranchens og industriens design- og konstruktionsprocesser.

Det var derfor vigtigt for NTI, at deres kunder let kunne finde de rette produkter i deres webshop, samt at deres webløsning kunne binde salget af software sammen med deres kursusforretning.

Optimering af brugerrejsen

Vejen dertil for NTI var at løfte deres eksisterende e-commerce-løsning til en version, der kunne levere en optimeret købs- og brugeroplevelse, og som fremstod i et samlet tidssvarende univers.

Der var behov for at brugerrejsen i højere grad matchede en moderne B2C-brugeroplevelse, hvor deres kunder nemt finder og køber softwareprodukter og målrettede kurser digitalt.

Kundecase-NTI-webshop

Løsningen

Den nye løsning består af en webshop, der er bygget på Optimizely Commerce Cloud (tidl. Episerver) og Content Cloud (CMS), med et optimeret brug af platformens indbyggede funktionaliteter, der giver mere kontrol med og bedre udnyttelse af commerce-platformen.

Samtidig er brugeroplevelsen blevet forbedret markant. Filterfunktionen er forbedret med større detaljeringsgrad ved søgning af produkter, og produktsider er etableret med en produktkonfigurator for at brugeren nemt kan vælge blandt forskellige muligheder ved et hvert produkt. Et nyt check-out flow er blevet designet i webshoppen, så hele købsoplevelsen fra produktvalg til betaling er digital.

Løsningen er baseret på Microsoft Azure Dev Ops som gør det lettere for flere udviklere at samarbejde om løsningen, versionsstyre og have kontrol med ud- og tilbagerulninger på tværs af miljøer.

Resultatet

NTI’s webshop fremstår i dag i et moderne og samlet univers. De er nået i mål med deres strategiske fokus om en commerce-platform, hvor en forbedret brugergrænseflade giver kunderne en god købsoplevelse.

I dag møder NTI’s kunder en imødekommende webshop, hvor de nemt kan finde og købe den software og de kurser, de ønsker.

NTI har opnået mere effektive processer og har øget kontrol med deres Optimizely-platform. 

De kan nu gøre brug af flere funktionaliteter i løsningen til at aktivere og styre relevante tilbud og kampagner, som personaliserede tilbud, rabatkoder, beregning af differentieret moms i forskellige lande og meget mere.

Bagom leverancen

NTI's moderne og brugervenlige webshop gør det nemt for brugerne at finde og købe produkter. Der er nu samhørighed mellem software og kurser. Internt har medarbejderne fået mere effektive processer og øget kontrol med den Optimizely-baserede commerce-platform.

Med den nye webshop har NTI lagt fundamentet for en løsning, som understøtter deres fokus på fortsat digitalisering af deres forretning, og hvor de kan videreudvikle commerce-delen med integrationer til andre forretningskritiske applikationer. 

Vi samarbejder nu med NTI om fortsat at tilpasse og forbedre integrationen imellem Optimizely og Salesforce-platformen, da NTI som endnu et led i digitaliseringsstrategien, er undervejs med en større opdatering af Salesforce.

Kundecase-NTI-skaermbillede

Løftet af vores webshop har været med til at understøtte den digitale rejse vi er på i NTI - hvor flere og flere funktioner og processer får et digitalt omdrejningspunkt, og derfor skal de også være up to date.

Johan Schlüter
Webmaster og projektleder, NTI

Samarbejdet

Vi overtog opgaven for NTI midt i en proces, hvor en webshop var blevet lanceret, men hvor nye ønsker til kvalitet og funktionalitet efter kort tid pressede sig på.

NTI havde således brug for en partner, der både forstod behovene for design og funktionalitet ved en moderne commerce-platform nu og her, men som også kunne håndtere kompleksiteten i korrekt håndtering af et katalog leveret via en Salesforce-integration.

NTI skulle også bruge en partner, der kunne se optimeringspotentialerne i det Commerce-produkt, som endnu ikke var fuldt udnyttet ved projektets start.

Vi ville have en partner, der kunne udfordre os og komme med gode forslag – Vi valgte Immeo, fordi vi mente, at de kunne give vores webshop det designløft, vi ønskede i en fase ét. Men vi ønskede også, at der skulle ske en videreudvikling på commerce-delen samt en integration til Salesforce - og det så vi at Immeo også kunne.

Henriette Tamasauskas
Group CMO, NTI

I tæt samarbejde med NTI, gennemgik vi den daværende løsnings udfordringer med brugeroplevelsen. På baggrund af de konkretiserede behov og udfordringer valgte man at have fokus på at løfte brugeroplevelsen i forhold til navigation, søgefunktion, sammenhæng mellem software og kurser, og at licensvalg til software og lokationer for kurser let kan overskues i købs-flowet.

Udrulningen af projektet var en meget struktureret og planlagt proces, hvor vi arbejdede tæt sammen. Det betød at webshoppen gik live inden for en meget kort periode og med meget få fejl.

Når man kører it-projekter kan man komme til at hade hinanden efter 6 måneder – det gør vi heldigvis ikke. Immeo var meget behagelige mennesker at samarbejde med, og vi bruger dem, når vi skal bruge brede kompetencer.

Henriette Tamasauskas
Group CMO, NTI

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker