Nordic bloom

Investeringsselskab forbedrer kunderelationer med ny CRM-løsning

Nordic Bloom er et dansk investeringsselskab, der formidler investeringer i amerikanske venturefonde. Selskabet oplever stor tilgang af kunder og interesse fra potentielle nye kunder.

 

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Derfor havde virksomheden et behov for en mere struktureret tilgang og en platform, der kunne hjælpe selskabet med at håndtere og følge op på potentielle nye kunder. De ønskede også at have alle kundeoplysninger samlet et centralt sted.

Aktiviteter og opfølgning af nye kundeemner blev dokumenteret forskellige steder, for eksempel i regneark, Outlook, notesbøger eller andetsteds. Denne tilgang gjorde det besværligt for teamet i Nordic Bloom at få overblik og efterfølgende håndtere de enkelte kundeemner, hvilke aktiviteter, der var blevet foretaget hos den enkelte og hvornår timingen for at følge op, og af hvem, var god.  

Med tilgangen af flere kundeemner, blev det derfor nødvendigt for teamet at samle al information om dem på ét sted.

Vi manglede et samlet overblik over de enkelte kundeemner og hvilke interaktioner, vi havde haft med dem. Behovet steg i takt med, at der strømmede flere leads og aktiver ind, og det stod derfor klart for os, at vi havde brug for et sted at samle al vores kundedata

Christian Stig Møller
Partner og kundedirektør, Nordic Bloom

Løsningen

Al kundedata samlet på ét sted

Derfor valgte Nordic Bloom at investere i en ny CRM-løsning, baseret på Microsoft Dynamics 365-platformen, der overordnet set skal hjælpe selskabet med at holde al kunderelateret information samlet et sted og understøtte processen omkring kunderejsen fra nyt kundeemne til ny investor hos Nordic Bloom. 

Nordic Bloom grafik.png

Sikker datahåndtering er indbygget

Hertil kommer, at Nordic Bloom som autoriseret forvalter skal leve op til en lang række politikker og forretningsgange om god governance under tilsyn af Finanstilsynet.

Løsningen er derfor skræddersyet specifikt, så den understøtter sikker datahåndtering og hjælper Nordic Bloom i forhold til at sikre overholdelse af AML/Hvidvaskloven, altså at sikre at kunden er anmodet om diverse dokumenter. 

Vi valgte Microsoft-platformen på grund af dens intuitive brugergrænseflade, dens fleksibilitet og det faktum, at det er en del af et større økosystem.

Christian Stig Møller
Partner og kundedirektør, Nordic Bloom

Resultatet

I dag er alle kundeansvarlige medarbejdere i Nordic Bloom ikke i tvivl om, hvordan relationen med en ny investor er. For alle har adgang til relevant information, for eksempel hvornår man sidst har rakt ud til et kundeemne.

Det betyder, at det strømlinede informationsflow har givet et større overblik over aktuel relationsstatus med nye kundeemner, og hvor de befinder sig i kunderejsen. 

Samtidig kan teamet nu give personlige og rettidige svar til potentielle investorer og derigennem fremme stærkere relationer.

Det er den kundeansvarlige, der styrer kommunikationssituationen og kan følge op med et nyt kundeemne uden at virke anmassende.

Vi har helt klart forbedret vores overblik over vores kundeaktiviteter, fordi vi – alle i teamet og ikke kun en enkelt person - har adgang til historik og relevante informationer. Det giver større synlighed, nemmere processer og gør det nemmere at følge op. Kort sagt, så er der kommet ”orden i penalhuset"

Christian Stig Møller
Partner og kundedirektør, Nordic Bloom

Samarbejdet

Med udgangspunkt i forretningsprocesserne i Nordic Bloom konfigurerede vi Microsoft Dynamics 365 i et tæt samarbejde med Nordic Blooms kundeansvarlige.

Vi har oplevet samarbejdet med stor tilfredshed. Der er blevet udvist stor fleksibilitet og tilgængelighed - også efter at løsningen er blevet leveret. Vi ser frem til mange års frugtbart samarbejde.

Christian Stig Møller
Partner og kundedirektør, Nordic Bloom

Teknologivalg

Nordic Bloom valgte at investere i en ny CRM-løsning, baseret på Microsoft Dynamics 365-platformen.

Microsoft Dynamics 365 er en unik kombination af intelligente forretningsapplikationer, der giver en overordnet driftsmæssig effektivitet og gennembrud i kundeoplevelser, så virksomheden bliver mere fleksibel, og kompleksiteten reduceres uden at øge omkostningerne. 

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker