Logstor resized

Strømlinet PIM-løsning hjælper Logstor med at skabe nye digitale services

LOGSTOR havde et behov for at samle virksomhedens produktinformation - fra både stamdata og marketingdata - i ét flow. Det ville gøre det nemmere at udstille produktdata i forskellige kunderettede kanaler og dermed åbne op for en lang række nye digitale forretningsmuligheder.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Nordjyske LOGSTOR er en førende global producent af isolerede rørsystemer, der blandt andet bruges til levering af fjernvarme, fjernkøling og transport af opsamlet CO2.

Virksomheden er gået fra at være klassisk rørproducent til en samarbejdspartner, der hjælper sine kunder i anlægs- og energibranchen med udrulning af en moderne og effektiv infrastruktur, der understøtter grøn omstilling.

For at komme i mål, var første skridt for LOGSTOR at få bygget bro mellem virksomhedens stamdata, marketing-relateret produktdata og virksomhedens kunderettede kanaler.

Kundecase - Logstor - QR-koder

Løsningen

Derfor besluttede virksomheden at implementere et nyt PIM-system fra inriver til at skabe et automatiseret dataflow for virksomhedens samlede produktrelaterede data.

Bagom leverancen

LOGSTOR har brugt udrulningen af et nyt Product Information Management (PIM) system som fundamentet for digitalisering og udstilling af nye services om deres produkter til kunderne. Services og værktøjer som i dag giver virksomheden en markant fordel i markedet.

De nye digitale services leverer blandt andet afgørende beregninger og giver adgang til specifikationer og dokumentation, som er afgørende for den rette udrulning og nedgravning af rørsystemer.

 

Udrulningen af PIM har således været afgørende for LOGSTOR, som nu kan udstille den rigtige information på det rigtige sted og tidspunkt i deres mange kanaler og samtidig blive ved med at udvikle nye, smarte digitale løsninger, som tilføjer ekstra værdi til anvendelsen af deres produkter.

Da vi startede med at implementere PIM havde vi to mål: Det første var at skabe automatisk og dynamisk dokumentation, og den anden var at være i stand til at håndtere QR-koder på samtlige produkter.

Peter Ahlers Olsen
Digitalization & Marketing Director, LOGSTOR

Resultatet

Ved hjælp af den valgte PIM-løsning har LOGSTOR fået skabt et automatiseret dataflow for virksomhedens samlede produktrelaterede data.

Det betyder, at virksomhedens produkter og undervarianter i dag er udstillet korrekt med de rigtige produkttekster og billeder både på de kunderettede kanaler og i LOGSTORs kundevendte salgskataloger.

Derudover har løsningen gjort det muligt, at installationspartnere kan scanne QR-koder på LOGSTORs rør og få direkte adgang til specifikt produktdata såsom installationsguides.

Tidligere har vi haft svært ved at udstille vores forskellige produkter på en overskuelig måde for vores kunder. Det problem har vi ikke længere.

Peter Ahlers Olsen
Digitalization & Marketing Director, LOGSTOR

Bedre support af nye digitale services og værktøjer

PIM-løsningen giver derfor industrigiganten to klare fordele: Internt har de fået mere effektive processer i håndteringen af deres produktinformationer. Eksternt har deres kunder fået gavn af altid at have de rette informationer tilgængelige.

Med styr på samtlige produktinformationer, kan LOGSTOR nu langt hurtigere og nemmere udvikle nye digitale værktøjer. De har blandt andet udviklet et nyt digitalt beregningsværktøj, som guider kunderne frem til det mest optimale præisolerede rørsystem set i forhold til totalomkostninger.

I dag sender vores PIM-løsning produktdata ud til alle vores digitale kanaler fra IOT til e-commerce. Det har virkelig accelereret LOGSTORs digitale forretning og services.

Peter Ahlers Olsen
Digitalization & Marketing Director, LOGSTOR

Samarbejdet

Udrulningen af PIM-systemet har derfor været afgørende for LOGSTOR, som nu kan udstille den rigtige information på det rigtige sted og tidspunkt i deres mange kunderettede kanaler.

Samtidig kan virksomheden blive ved med at udvikle nye, smarte digitale løsninger, som tilføjer ekstra værdi til anvendelsen af deres produkter.

Vi har hjulpet LOGSTOR hele vejen fra en teknisk foranalyse til udviklingen af datamodellen, der driver PIM-systemet.

Implementeringen af PIM-løsningen skete på blot et halvt år takket være et rigtig godt samarbejde mellem Immeo og LOGSTORs implementeringsteam.

Vi valgte Immeo på grund af deres solide kendskab til ERP-systemer, og at de har god erfaring med at skabe datamodeller i PIM-systemer til store industrivirksomheder. Det var et rigtig godt valg.

Peter Ahlers Olsen
Digitalization & Marketing Director, LOGSTOR

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker