kundecase-kevin-murphy-minis

Kevin Murphy digitaliserer end-to-end-håndteringen af deres produktinformation

Målet med den australske hårplejeproducent Kevin Murphys PIM-løsning er at digitalisere end-to-end-håndteringen af deres produktinformation for at udvide deres tilstedeværelse på det globale marked.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Over de sidste årtier er Kevin Murphy gået fra at være en populær frisørsalon i Australien til en førende global hårplejeproducent med de fineste ingredienser fra naturen.

I dag har Kevin Murphy forhandlere i 62 lande over hele verden og et komplekst produktsortiment. Derfor er det essentielt, at den globale hårplejegigant overholder lovgivningen i den stramt regulerede hårplejeindustri med særregler indenfor hvert marked – og det kræver end-to-end-styring af deres produktinformation.

Al data på ét sted

Et centralt element i Kevin Murphys digitaliseringsrejse var derfor behovet for at sikre kontrollen af deres produktinformation - fra et nyt produkt er født, til det når kunderne. Tidligere lå data spredt i flere systemer og skulle manuelt renses, beriges og udstilles. Der var et behov for at samle alt ét sted i en integration på tværs af hele værdikæden og på den måde sikre en single source of truth.

Kundecase-Kevin Murphy-DAM løsning

Løsningen

Sammen med Kevin Murphy har vi implementeret inriver PIM til at håndtere Kevin Murphys produktkompleksitet og sikre data governance på tværs af systemer.

Kevin Murphy har valgt inriver til både PIM- og DAM-systemer for på den måde at udnytte platformens Content Store til ét enkelt, samlet sted, hvor deres forhandlere kan få adgang til både produktspecifikationer og billed- og videomateriale.

Kevin Murphys IPMC-installation (inriver SaaS PIM) er bygget på en fleksibel integration til det eksisterende ERP-system og gør dem på den måde mindre systemafhængige. Fleksibiliteten er en hovedsuccesfaktor til Kevin Murphy, da de er ved at migrere til et nyt ERP-system.

Resultatet

Inriver-platformen gør det muligt og nemt for Kevin Murphy at berige og distribuere deres produktdata, så de er sikret en single source of truth. Nu bliver produktdata udstillet til det nye B2C-commercesite via et REST API, brugt som en appservice i Azure, så kunderne får de relevante, præcise og konsistente produktdetaljer og -billeder.

PIM-løsningen er med til at understøtte det globale marketingarbejde og gøre det lettere at samarbejde på tværs af afdelingerne: produktudvikling, marketing og digitale teams.

Nu har Kevin Murphy fuld kontrol over deres datakvalitet, bedre governance på tværs af systemer og hurtigere time-to-market.

Samarbejdet

Internationalt samarbejde på tværs af kontinenter

PIM-implementeringsteamet var et multinationalt team på tværs af tre kontinenter: Europa, Nordamerika og Australien. Trods den 17-timers tidsforskel mellem de forskellige tidszoner, har Immeo-Kevin Murphy-teamet formået at komme i mål og til tiden. Workshops og møder blev holdt digitalt ved at matche de nødvendige deltageres tidszoner for at sikre globalt input og ejerskab.

Med et godt samarbejde med Kevin Murphy lykkedes det os at komme i mål hurtigere end forventet. MVP1 var klar på bare 12 uger. 

Immeo has been instrumental in getting us from product data spread across various systems to one single source of truth in inriver SaaS PIM. Immeo has helped us through the entire implementation and even below the estimated hours.

Richard McAllister
VP, Global IT & E-Commerce, Kevin Murphy

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker