kundecase-fintech-euros

Innovativ fintech-app sikrer bedre og fair pengeoverførsler på tværs af landegrænser

Innovativ fintech-app gør det nemt og fair at overføre penge på tværs af landegrænser gennem det store globale netværk af fysiske posthuse eller digitalt gennem deres bank.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

For at være et relevant alternativ til konkurrenterne ønskede man at sikre kunderne en fair og god pris med lave gebyrer og gode vekselkurser.

Løsningen skulle desuden understøtte FNs verdensmål nr. 10 om at sikre mindre ulighed i verden ved at sikre adgang til bedre og mere fair muligheder for pengeoverførsler.

Med den nye app-løsning er det lykkedes at komme i mål med en ambition om at etablere sig på markedet for private pengeoverførsler og udfordre de store eksisterende spillere ved at tilbyde en kundecentrisk oplevelse i stedet for en traditionel transaktionel tilgang.  

Kort om virksomheden

Den europæiske fintech-virksomhed har globale samarbejdspartnere, som tilsammen giver et netværk af mere end 500.000 fysiske posthusafdelinger verden over.

Sammen skaber de betalingstransaktioner overalt i verden via et udvalg af finansielle services, der forbinder den fysiske og den digitale verden.

kundecase-fintech-mobilapp

Løsningen

Det er en innovativ løsning indenfor pengeoverførelser, som kombinerer en effektiv betalingsinfrastruktur, der sikrer fair priser med netværket af afdelinger, som i mange lande anses for at være sikre og stabile.

App'en gør det tilmed muligt at chatte med sine kontakter, og man kan gøre noget så simpelt som at sige tak for en overførsel. Det skaber en unik oplevelse for både afsender og modtager og sikrer, at pengene kommer frem til den rigtige person hver gang.

Den er tilgængelig på både iOS og Android, og takket være sit fundament på en microservice-arkitektur kan løsningen skaleres globalt. Samtidigt understøtter den også de strenge krav til sikkerhed og compliance, som finansielle virksomheder skal leve op til, som automatiseret cross-border proces for Know-your-Customer (KYC) validering.

Resultatet

Den nye mobilapplikation gør det nemt at sende penge hjem til familien fra et andet land gennem digital indbetaling og fysisk udbetaling.

Via et netværk af posthuse og banker tilbyder applikationen finansielle services helt ud i de yderste kroge på verdenskortet og til de personer, hvor disse services tidligere har været utilgængelige.

App’en gør det samtidig nemt og sikkert for brugerne – uanset om de er afsendere eller modtagere – at finde de rette kontakter og følge med i overførsler hvert skridt på vejen, indtil pengene bliver afhentet i den lokale afdeling.

kundecase-fintech-euros i konvolut

Samarbejdet

Vi har været med på projektet som rådgivnings- og implementeringspartner og har været ansvarlig for foranalysen, det tekniske design og implementeringen. Et eksternt bureau har leveret det grafiske design, mens fintech-virksomheden selv har stået for den endelige udrulning.

Under foranalysen og designfasen har vi faciliteret workshops med kunden både fysisk og digitalt. Udviklingsteamet har bestået af syv udviklere fra Immeo i tæt samarbejde med kundens egne fem udviklere. Det har sikret en god udviklingsproces, hvor videndeling, designprincipper og best practices er blevet delt til gavn for begge parter. 

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker