Kundecase-Falck-Global-Assistance-sagsbehandling

Smidig og sikker sagsbehandling hos Falck Global Assistance

Brugervenlig selvbetjeningsløsning sikrer effektiv håndtering af forsikringssager med høj sikkerhed.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Håndteringen af de mange kunder og selve sagsbehandlingen kan være en kompleks størrelse, men da det er Falcks kerneydelse at levere en god og hurtig service, skulle dette samarbejde optimeres.

Falck Global Assistance ønskede at etablere en brugervenlig og sikker Ekstranet-løsning, som kunne fungere som bindeled mellem Falck Global Assistance og forsikringsselskaberne i dialogen og indsigt i forsikringssagerne.

Om Falck Global Assistance

Hver dag, året rundt assisterer Falck Global Assistance med løsninger inden for international rejseassistance, medicinsk assistance og rejsesikkerhed over hele verden. De dækker gennem et bredt netværk af specialister og professionelle leverandører af medicinske og sikkerhedsrelaterede ydelser.

Netværket arbejder side om side med Falck Global Assistances regionale alarmcentraler med læger, sygeplejersker og sikkerhedseksperter, der er tilgængelige hele døgnet, året rundt. Falck Global Assistance blev stiftet i 2009 og varetager i dag driften af seks døgnbemandede alarmcentraler.

Kundecase-Falck-assistance

Løsningen

Formålet er dels at give forsikringsselskaberne fuld transparens i alle sagsforløb, samt øge mulighederne for selvbetjening for dermed at reducere behovet for support hos Falck Global Assistance’s kundecenter.

Falck Global Assistance behandler data af fortrolig karakter og løsningen er derfor helt fra starten designet til at kunne imødekomme kravet om høj sikkerhed. Samtidig er løsningen designet med en effektiv rettighedsmodel, som er forberedt til understøttelse af GDPR (Persondataforordningen). Sikkerhedsmodellen sikrer, at følsomme data kun udstilles til de rette sagsbehandlere hos forsikringsselskaberne.

Resultatet

Falck har i dag en fleksibel løsning, som er nem at udvide og tilpasse i takt med at nye kundebehov opstår, og som giver mulighed for Falck Global Assistance nemt kan onboarde nye kunder og tilpasse løsningen til deres behov.

Løsningen samler store datamængder i et overskueligt overblik, og tilbyder kunderne en effektiv søgning på tværs af sager i deres daglige arbejdsgange. 

Data udstilles via et veldefineret REST API, som kan anvendes på tværs af kanaler. Ekstranettet er blot første aftager af data i den digitale ambition hos Falck Global Assistance. Yderligere på tegnebrættet er at give udvalgte storkunder direkte dataadgang via API’et, hvilket kun kræver minimale tilpasninger til løsningen.

 

Kundecase-Falck-Global-Assistance-Selvbetjening-Kundeportaler
Kundecase-Falck-Global-Assistance-Selvbetjening-Kundeportaler-1

Samarbejdet

Ekstranet-løsningen er udviklet i et tæt samarbejde med sagsbehandlerne hos forsikringsselskaberne for at sikre en effektiv understøttelse af behov og forretningsgange.

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker