ewii-tablet-overblik

EWII begejstrer kunderne med nye selvbetjeningsløsninger

Med et mål om at være Danmarks mest kundevendte og stærkeste forsyningssupermarked har EWII sat fokus på at skabe branchens bedste kunderelationer og engagerende brugeroplevelser på ewii.dk.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Forsyningsselskabet EWII vil engagere danskerne i deres forbrug af el, vand og varme. Det vil de gøre ved at tilbyde digitale produkter og funktionalitet, personaliserede anbefalinger og relevant indhold, der skal guide kunderne til at optimere og styre deres forbrug i hverdagen.

Det kræver, at der bliver opbygget et digitalt økosystem bestående af data, services, produkter og indhold, der gør, at danskerne besøger EWIIs univers igen og igen.

Udgangspunktet

I dag udgør EWIIs hjemmeside og selvbetjeningsløsning to separate kundeoplevelser. Ambitionen er at skabe en sammenhængende og stærk digital bruger- og kundeoplevelse på tværs af de forskellige forsyningsarter og touchpoints. Hjemmesiden og selvbetjeningen skal tilsammen danne én samlet digital oplevelse på tværs af forsyningsarterne.

Data er nøglen i at kunne give kunderne relevante og målrettede kundeoplevelser. Her har vi haft rollen som rådgivnings- og implementeringspartner - og været med til at definere en målarkitektur, der vil gøre det muligt at udnytte data til at kunne skabe personaliserede og sammenhængende kundeoplevelser.

Kundecase - EWII - Hvilken varmekilde skal du vælge

Løsningen

Løsningen er baseret på Optimizely CMS (tidl. Episerver DXP), hvor der er bygget et fleksibelt og modulært site, som EWIIs redaktører kan bruge til at lave et brugervenligt site til inspiration for eksisterende såvel som nye kunder.

I forbindelse med implementeringen er der også udarbejdet en ny Corporate Visual Identity (CVI), som rebrander EWII i markedet med nyt design, farver og skarpere budskaber.

Teknologien bag løsningen

For at gøre det muligt for EWII at genbruge sider og elementer, uden at gå på kompromis med den visuelle identitet, er front-end løsningen bygget i Vue.js.

Der er opbygget et bredt katalog af komponenter, der deler funktionalitet, men som bliver præsenteret og brandet individuelt afhængig af forsyningsart. Uanset hvilke områder eller forsyningsarter kunden kigger på, er brugeroplevelsen og det visuelle udtryk ensartet.

Derudover er der opbygget modulerede flows i Vue.js, som gør, at de samme komponenter kan bruges på tværs af f.eks. bestilingsflows. De samme flows vil senere blive etableret på EWIIs nye selvbetjeningsløsning, som også skal migreres til Optimizely-platformen.

Derudover er der opbygget modulerede flows i Vue.js, som gør, at de samme komponenter kan bruges på tværs af f.eks. bestilingsflows. De samme flows vil senere blive etableret på EWIIs nye selvbetjeningsløsning, som også skal migreres til Optimizely-platformen.

Resultatet

Gennem en rig taksonomi, der skal bruges til personalisering af indhold ud fra kundens karakteristika og interesseområder, kan EWII nemt målrette artikler og indhold efter kundernes specifikke præferencer.

Resultatet er et nyt inddragende kundeunivers med brugervenligt onboarding flow til kunder, som logger ind på den nye selvbetjening for første gang.

Vi har valgt Immeo som rådgivnings- og implementeringspartner til at bygge et nyt digitalt økosystem. Projektet startede med udvikling af et CMS-system som fundament. Siden blev der bygget et business capability-lag ovenpå, der binder forretningen sammen på tværs. 

Line Kierulf Dahl
Forretningsudvikler og projektleder, EWII

Samarbejdet

Vi har rådgivet EWII om, hvordan de skaber det bedste og stærkeste digitale økosystem med den rette underliggende it-arkitektur med Microsoft Azure som cloud-platform.

Derudover har vi bistået med rådgivning og implementering af EWIIs digitale økosystem, der gør det muligt at skabe personaliserede og sammenhængende kundeoplevelser.

Immeo har også hjulpet os med at bygge en ny selvbetjeningsplatform, der er integreret med ewii.dk og skaber en helt ny samlet kundeoplevelse på tværs af alle forsyningsarter. Vi kan nu rådgive kunderne om deres forbrug og gøre dem mere nysgerrige på energi generelt.

Line Kierulf Dahl
Forretningsudvikler og projektleder, EWII

Kundecase - EWII - oversigt over skærmbilleder
Kundecase - EWII - Hvilken varmekilde skal du vælge

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker