Kundecase - EWII - elmast

EWII styrker deres kunderelationer med nyt digitalt økosystem

EWII er i fuld gang med at omstille sig til at blive Danmarks mest kundevendte forsyningsselskab. To nye selvbetjeningsportaler gør det nemt for kunderne at holde styr på forbrug og aftaler. 

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Førhen tilbød EWIIs selvbetjeningsportaler begrænsede muligheder for et samlet overblik over produkter og forbrug for både privat- og erhvervskunder.

Der var manglende struktur og forbindelse mellem den enkelte kundes abonnementsforhold og den information, kunden blev præsenteret for inde på selvbetjeningsportalerne.

Kundecase - EWII - Hvilken varmekilde skal du vælge

Løsningen

EWIIs nye selvbetjeningsløsninger er baseret på en ny modulær, afkoblet arkitektur, hvor der er bygget et fleksibelt og modulært site. 

Det giver EWIIs webredaktører mulighed for at lave brugervenlige features og godt indhold inde i selvbetjeningsløsningerne - uden at gå på kompromis med funktionalitet, stabil drift og brugervenlighed.

Den nye datadrevne arkitektur er fundamentet for, at EWII kan videreudvikle deres intelligente rådgivningsydelser i fremtiden ved at benytte viden om kundernes forbrugsmønstre, boligsituation og produktsammensætning hos EWII – til fordel for kundens økonomi og den grønne omstilling.

Der er opbygget et bredt katalog af komponenter, der deler funktionalitet, men som bliver præsenteret og brandet individuelt afhængig af, om man er varme-, el- eller internetkunde. Uanset hvilke områder eller forsyningsarter kunden kigger på, er brugeroplevelsen og det visuelle udtryk ensartet.

Vi kan måle på, hvor stor en andel af vores kunder, der oplever frustration, hver gang de bruger vores selvbetjeningsløsninger. Data for de sidste tre måneder viser, at vores brugere oplever væsentligt mindre frustration, når de bruger selvbetjeningsløsningen.

Klaus Winther
Digital Product Owner, EWII

Resultatet

I dag har både de private og erhvervsrettede selvbetjeningsportaler fået et visuelt løft, er langt hurtigere at logge ind på og er blevet mere overskuelig. Nu kan privat- og erhvervskunder med flere forskellige produkter tilgå et samlet overblik over deres forbrug inde på startsiden.

Derfor tilbyder selvbetjeningsportalerne i dag en rig digital oplevelse på tværs af kundeforhold og forsyningsart.

Fordele for privat- og erhvervskunder

Privatkunder kan blandt andet opsætte betalingsaftaler, se forbrugsrapporter og konfigurere forbrugsalarmer, som er med til at sikre rettidig notifikation ved uventet merforbrug. Derudover kan EWIIs kunder tilgå al kommunikation via en digital postkasse fra EWII.

Erhvervskunder kan blandt andet se forbrug på tværs af ejendomme, hvilket giver et godt overblik over store engagementer. Noget som er særligt anvendeligt hos blandt andet store boligforeninger. De kan også gruppere deres installationer og ejendomme efter eget ønske, så rapporterne giver mening for dem i deres daglige administration.

Samarbejdet

Vi har rådgivet EWII om, hvordan de skaber det bedste og stærkeste digitale økosystem med den rette underliggende it-arkitektur med Microsoft Azure som underliggende cloud-platform.

Derudover har vi bistået med implementering og rådgivning - og har været med til at binde de nye selvbetjeningsportaler sammen med EWIIs digitale økosystem, der gør det muligt at skabe personaliserede og sammenhængende kundeoplevelser.

Det har været virkelig godt. Jeg vil kalde det et tæt, nærmest symbiotisk forhold mellem os og Immeo. Det har været fedt at have folk i huset, der har leveret mange nye løsninger til vores eksisterende landskab og som også har optimeret vores processer.

Klaus Winther
Digital Product Owner, EWII

Kundecase - EWII - oversigt over skærmbilleder
Kundecase - EWII - Hvilken varmekilde skal du vælge

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker