Kundecase-Dansk-Industri-portaler-og-applikationer (1)

Dansk Industri sætter medlemmernes behov i centrum

Ny digital platform leverer ét samlet univers til formidling af relevant og inspirerende information til at understøtte DI medlemmers behov.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Det daværende di.dk var udfordret på flere punkter, og den tekniske platform var forældet. Derfor beslutter Dansk Industri at påbegynde udviklingen af en ny content platform. 

Ønsket er at fremstå som en endnu stærkere og sammenhængende organisation og samtidig bringe medlemmer og brugergrupper i centrum. Derudover er ønsket at formidle relevant og inspirerende information samt at give et overblik over de produkter, som DI har på hylderne, hvad enten det handler om et medlemskab, rådgivningsydelser, kurser, konferencer eller andet.

Den nye løsning skal være enkel i opbygningen, responsiv og integrere til sociale medier.

Om Dansk Industri

DI (Dansk Industri) er Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation og repræsenterer godt 10.000 små og store virksomheder fra alle grene af dansk erhvervsliv. Det er DI’s vision, at Danmark skal være verdens bedste land at etablere og drive virksomhed i – hvad enten det drejer sig om iværksættere, der skal finde fodfæste, danske virksomheder, der skal vokse og erobre eksportmarkeder eller udenlandske virksomheder, der skal udvide forretningen i Danmark.

Kundecase-Dansk-Industri-selvbetjeningsloesning (1)

Løsningen

Løsningen består af flere elementer, der er samlet på CMS-platformen Optimizely Content Cloud (tidl. Episerver).

Bagom leverancen

Løsningen er bygget op omkring fem overordnede universer, som hver især samler information og viden målrettet brugernes behov fra CEO’en med strategisk udsyn til den personaleansvarlige med behov for rådgivning indenfor personalejura. 

Det har været en afgørende målsætning at skabe et mere effektivt og intuitivt værktøj til det store redaktørkorps, som alt andet lige leverer indhold til di.dk. Dette kræver, at løsningen i høj grad understøtter en styret content governance.

Kundecase-Dansk-Industri-Portaler-Applikationer-content

DI’s officielle feeds fra Twitter, Facebook og LinkedIn er integreret i løsningen og giver nye muligheder for at skabe aktualitet.

På samme måde kan alt indhold på di.dk nemt deles via sociale kanaler af brugerne og på den måde være med til at skabe synlighed omkring DI’s indhold.

Kundecase-Dansk-Industri-Portaler-Applikationer-sociale-feeds

Næste fase af udrulningen er understøttelse af DI’s mange branchefællesskaber og medlemsforeninger. De enkelte branchefællesskaber har sin egen visuelle identitet, og med multi-site og template mulighederne på Optimizely Content Cloud-platformen har vi nemt kunne skabe en digital løsning, som understøtter branchefællesskabets behov for egen identitet – men med udgangspunkt i den fælles platform med fokus på komponentgenbrug.

Kundecase-Dansk-Industri-Branchefællesskaber

Resultatet

Et succeskriterie for løsningen hos DI har også været, at de hurtigt skal kunne skabe nye kampagne-sites og landing pages, som udskiller sig visuelt fra det øvrige DI.

I kombination med de indbyggede multi-site muligheder, skabelondesign, og genbrug af indholdskomponenter er det nu fuldt understøttet.

Samarbejdet

Vi har været med DI under hele rejsen fra rådgivning om valg af digital platform til implementering og udrulning af det nye DI.dk. Løsningen er realiseret på Optimizely Content Cloud (tidl. Episerver), som er den platform, der har det bedste fit mod DI’s digitale ambition og forretningsmæssige- og tekniske behov.

Sammen med Immeo har vi opfyldt vores ambitioner for det nye di.dk. Vi har skabt et samlet univers, som er nemmere at navigere, mere relevant og målrettet medlemmernes behov.

Ida Strand
Tidligere Kommunikationschef i DI

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker