Kundecase-brd-kier-e-handelsloesning

Brødrene Kier optimerer forretningen med ny e-handelsløsning

Brødrene Kier opnår øget omsætning med pålidelig, effektiv og brugervenlig e-handelsløsning.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Brødrene Kier beslutter i 2017 at tage skridtet videre og i højere grad få digitaliseret deres forretning. De ønsker at fremstå som en professionel sparringspartner, og samtidig skal kunder opleve Brødrene Kier som en leverandør, der er nem at handle med og som sikrer pålidelig og effektiv levering, og hvor der er fokus på kundenærhed og relationen.​ 

Brødrene Kier vil i højre grad tale ind til kundernes handelsoplevelse, hvor pålidelighed, effektivitet og brugervenlighed er centrale nøgleord.​ 

Brødrene Kiers vision er derfor at bygge et site, som skal være tilgængeligt for brugeren, uanset hvor og hvornår man skal bruge det, og have brugervenlighed og performance i højsædet.

Om Brødrene Kier

Brødrene Kier er en danskejet grossistvirksomhed inden for forretningsområderne stål, VVS og vand- og affaldsprodukter.

Som mindre spiller i et meget konkurrencepræget marked, fandt Brødrene Kier behov for en klar og målrettet digital vision og på den måde være i stand til af udfordre større aktører. 

Kundecase-Brdr-Kier-webshop

Løsningen

Brødrene Kier har fået en e-commerce-løsning, der består af webshop og PIM-system og er etableret på en skalérbar, cloud-baseret systemarkitektur. Ved at bruge microservices på Microsoft Azure, som består af kombination af de bedste elementer i markedet, er løsningen skræddersyet til Kiers specifikke behov.

Den samlede arkitektur giver mulighed for høj fleksibilitet, skalérbarhed og understøtter genbrug af features og forretningslogik på tværs af hele platformen. 

Bagom leverancen

Løsningen består af en webshop, baseret på Optimizely (tidligere Episerver CMS) med et specialtilpasset commerce-modul, som netop er tilpasset Brødrene Kier og deres kunders behov.

Kundecase-brdr-kier-strategisk-raadgivning

Der er også etableret et nyt PIM-system, baseret på inriver Product Marketing Cloud, som er fundamentet for håndtering af firmaets tværgående styring og berigelse af sortiment og produktdata.

Med PIM som en væsentlig del af arkitekturen​ er der effektiv styring af produkterne og automatisk sourcing af produktinformation fra deres leverandører​.

Kundecase-Brdr

Elementerne er integreret på en cloud-baseret platform i Microsoft Azure, hvor der er etableret et lag af forretningsfunktioner til håndtering af ordrer, shipping, kundekonti, produkter og meget mere. Forretningsfunktionerne er bygget som microservices, så Brødrene Kier har fået en dynamisk og skalérbar digital platform de kan vokse i og løbende levere nye innovative services på.

Kundecase-Brdr

Resultatet

Med målrettet vision for deres nye digitale platform, har Brødrene Kiers gjort en forskel for deres forretning ved at gøre brug af de rigtige værktøjer og platforme. Ved at tage klart ejerskab over deres digitalisering, har virksomheden opnået flotte resultater af den vej, de har valgt.

Deres onlineomsætning og antal ordrer afgivet online er forøget med mere end 50%, og kunderne har modtaget webshoppen positivt.

Brødrene Kier har sikret en høj performance, simplicitet og optimerede forretningsgange på kier.dk, som giver deres kunder adgang til f.eks. flere konti og personlige favoritlister.

Brødrene Kiers nye e-handelsløsning er et godt eksempel på, hvordan en mindre spiller i et meget konkurrencepræget marked kan udfordre større aktører ved at have en målrettet digital vision og eksekvere ved brug af de rigtige værktøjer og platforme. Den løsning vi har leveret i samarbejde med Brødrene Kier, kan løfte deres onlineforretning mange år fremad.

Sammen med Immeo har vi udviklet en e-handelsløsning, som allerede nu viser fantastiske resultater. Jeg er imponeret over den professionalisme jeg møder hos alle i Immeo-teamet.

Allan Andersen
E-handelskonsulent, Brødrene Kier

Samarbejdet

I tæt samarbejde med Brødrene Kier har vi først og fremmest arbejdet grundigt med afklaringsfasen, for på bedst mulig vis kunne udvikle den rigtige løsning og give den bedste sparring. 

Her nævner teamet fra Brødrene Kier, at den konstruktive feedback og værdifulde sparring fra Immeo har været et afgørende element i at skabe realiserbare og innovative løsninger.

Resultaterne viser sig allerede nu. Men det bedste er næsten, at vi uopfordret får ros fra vores kunder, der kalder vores nye løsning for branchens bedste.

Allan Andersen
E-handelskonsulent, Brødrene Kier

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker