Kundecase-AO-Johansen-PIM

A&O Johansen forkorter time-to-market på produkter med nyt PIM-system

Nyt PIM-system gør nye produkter klar til online salg på få dage og sikrer effektive arbejdsprocesser.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

A&O Johansen er til stede i to segmenter inden for det professionelle og forbrugervendte segment. Derfor var det vigtigt at finde en integrerbar løsning, der kunne understøtte begge segmenter. Men det var ligeså vigtigt at udvikle en platform, der understøtter A&O Johansens behov for hurtigt og fleksibelt at kunne reagere på markedstendenser i deres sortiments- og kampagnestyring.

Om A&O Johansen

A&O Johansen har i mange år været en markedsledende grossist med en visionær tilgang til omni-channel e-handel. For at fastholde deres position har A&O Johansen arbejdet målrettet med optimering af processerne relateret til Product Information Management for at reducere time-to-market på lancering af produkter.

Kundecase-AO-Johansen-construction

Løsningen

Vi har rådgivet, udviklet og implementeret en platform, der understøtter A&O Johansens behov for hurtig time-to-market. inriver PIM-platformen har givet A&O Johansen en skalerbar og fleksibel platform med høj performance og stabilitet.

Løsningen optimerer flowet fra oprettelsen af nye leverandørsortimenter til produkterne er til salg online med fuldt berigede produktdata. Dermed står A&O Johansen med en løsning, som de vil kunne udvikle interne processer og workflows på i mange år frem.

Resultatet

A&O Johansen har fået en skalerbar og fleksibel platform med høj performance og stabilitet. Tiden fra et nyt produkt er klar til online salg er reduceret fra flere dage til kun få timer. 

Desuden har løsningen givet et stort løft i effektiviseringen af de interne arbejdsprocesser vedrørende sortimentsstyring og produktberigelse.

Bagom leverancen

Vi har leveret en PIM-løsning, der indeholder 400.000 produkter på tværs af syv sortimenter og integrerer i real-tid til A&O Johansens omni-channel commerce-løsning.

Alle kanaler har adgang til et fælles Content Delivery Network (CDN) fra Cloudinary, hvor billedmateriale leveres i alle ønskede komprimeringer og formater med fastholdelse af single source of record i inriver PIM-systemer.

Kundecase-AO-Johansen-PIM-for-commerce

Der er lavet fuld integration med Adobe inDesign for at kunne facilitere A&O Johansens fysiske katalogproduktion med afsæt i inriver.

Det bidrager til en fuldstændig stringent anvendelse af produktdata og billeder i både online og offline kanaler.

Kundecase-AO-Johansen-PIM-for-commerce

Vi har allerede nu et mere smidigt og hurtigere setup, end vi havde før, men vi kan stadig optimere processerne. PIM-mæssigt er vi i mål med målsætningen om ”Fra to dage til to timer".

Lars Gronemann
E-handelskonsulent, A&O Johansen

Samarbejdet

A&O Johansen valgte os som strategisk samarbejdspartner. Gennem hele forløbet har samarbejdet været præget af tæt dialog, fælles målsætninger og en dyb forståelse for A&O Johansens forretning og behov.

Vi har bidraget med både teknisk ekspertise og strategisk indsigt i udviklingen af løsningen. Dette har skabt fundamentet for et vellykket projekt.

Vi har oplevet stor fleksibilitet og forståelse for vores udfordringer. Og så har vi i høj grad oplevet, at Immeo har taget ansvar for deres arbejde.

Lars Gronemann
E-handelskonsulent, A&O Johansen

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker