Kundecase- Alfa Laval - PIM

Alfa Laval styrker hele værdikæden med Enterprise PIM-løsning

Den næsten 140-årige industrigigant Alfa Laval havde et behov for at indsamle og strømline produktinformationer for at kunne skabe en skarp digital kundeoplevelse.

kontakt

Ivan Beltoft
Partner, Forretningsudvikling

Udfordringen

Alfa Laval har en lang række avancerede produkter inden for varmeoverførsel, separation og væskehåndtering med stor teknisk kompleksitet - og det stiller høje krav til deres Product Information Management. 

Som mange andre virksomheder, var det en udfordring for virksomheden, at de manglede integrerede services. De var ofte afhængige af Excel og manuelle arbejdsprocesser til at støtte en ny digital service med opdateret produktinformation.

Disse vigtige informationer fandtes, i visse tilfælde, kun i hovedet på den individuelle sælger, hvilket kan være svært at overføre til en digital kunderejse.

Kundecase-AlfaLaval-onsite

Løsningen

Alfa Laval har forkortet time-to-market på digitale services inden for onlinesalg med inriver PIM og en Azure-baseret dataarkitektur. Investeringen i PIM har effektivt strømlinet indsamlingen og distribution af vigtige produktinformationer. Den nye kapacitet er nøglen til digital transformation og styrker den gode kundeoplevelse.

Det sikrer ensartethed i data gennem hele værdikæden og indsamler alle krav til billeder, industristandarder, marketingtekster og teknisk dokumentation.

På denne måde træder produktopdateringer hurtigt i kraft i de digitale salgs- og kundekanaler og giver Alfa Laval mulighed for digital eksekvering med værdiskabende tjenester til deres kunder.

En fælles platform for alle medarbejdere

Alfa Lavals PIM-løsning fungerer som en tværgående Product Marketing Hub, som giver mulighed for at kontrollere det fulde produktsortiment og målrette deres beskeder meget præcist. Den henter vigtig produktdokumentation og tillader produktstyring, som gør det muligt at berige dokumentationen med kommerciel, kundeorienteret produktinformation.

PIM-løsningen er understøttet af en stærk vision om stor digital ekspertise inden for online-salg og onboarder brugere på tværs af organisationen i alle markeds- og forretningsenheder.

Vi valgte en strategisk investering i PIM, da vores udfordring var, at specifik viden om, hvordan et produkt virker og anvendes kun var dokumenteret i et miks af fritstående dokumenter og databaser.

Hans Troiza
Chief Digital Technology Officer

Resultatet

Det har muliggjort effektiv oprettelse og distribution af målrettede og berigede produktkataloger til en bred vifte af nye, digitale salgskanaler, partnerportaler og markedspladser.

Dette inkluderer evnen til at skræddersy og optimere applikationsspecifik information, hvilket er nøglen til at vejlede kunderne og skabe fordele i onlinesalget.

De nye datatjenester har styrket positionen for Alfa Lavals produkters i et stadigt mere globaliseret marked og er afgørende for deres digitale transformation.

Bagom leverancen

Vi har arbejdet side om side med Alfa Laval i en agil proces gennem hele implementeringen og udrulningen. Det tætte samarbejde til både forretningen og it har været afgørende for projektets succes.

PIM-løsningen er bygget på Microsofts Azure Platform til at samle og digitalisere viden om Alfa Lavals industrielle produkter for at understøtte den digital kunderejse. Løsningen bruger inriver PIM på Azure (IPMC) som kerne PIM-applikation. 

Ved at bruge Microsoft Azure til at styre typiske flaskehalse i dataworkflow-håndtering af millioner af dataelementer, kan løsningen yderligere skalere og optimere udgående kanaler med lille applikationsafhængighed i dataworkflowet. Det har muliggjort en produktdata-model, som kan levere markedsspecifikke og lokaliserede datasæt til at realisere en virkelig lokaliseret produktoplevelse for deres kunder. 

Kundecase- Alfa Laval - PIM 4-3

Den Azure-baserede skalerbarhed har sikret Alfa Laval pålidelig forretningsdrift og evnerne til at udvide produktdatatjenester in API’er, som integreres med en variation af forretningsapplikationer uden ekstra omkostninger i vedligeholdelse af dataintegration.

Kundecase-Alfa Laval -4-3

inriver-applikationen er suppleret med både en Cosmos DB og Storage-konto med georedundans for skalerbar, global adgang. Ved at bruge Funktion Apps og Event Grid Topics underretter vi på både interne og eksterne dataforbrugere om vigtige ændringer.

Storage-kontoen og Cosmos DB supporteret både B2B og B2C e-commerce-platforme, og adskillige interne applikationer. Adgang til data er konfigureret via API Management og anmodninger bliver autoriseret med Active Directory.

Alfa Laval PIM azure

Samarbejdet

Samarbejdet med Alfa Laval har været et ægte parløb. Vi har bidraget med ekspertbistand inden for leverance, inriver PIM og Azure-baserede teknologier.

Det har muliggjort effektiv oprettelse og distribution af målrettede og berigede produktkataloger til en bred vifte af nye, digitale salgskanaler, partnerportaler og markedspladser. Dette inkluderer evnen til at skræddersy og optimere applikationsspecifik information, hvilket er nøglen til at vejlede kunderne og skabe fordele i onlinesalget.

De nye datatjenester har styrket positionen for Alfa Lavals produkter i et stadigt mere globaliseret marked og er afgørende for deres digitale transformation.

Det kræver målrettet fokus at skabe en digital købsoplevelse, hvor kunder, uanset industri og lokation, opnår samme høje niveau af tillid til vores online anbefalinger, som de har haft med vores sælgere. Vi har nu stort set indfriet den ambition.

Hans Troiza
Chief Digital Technology Officer

Vil du vide mere?

kontakt
Ivan Beltoft Partner

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk

Ivan-Beltoft-Partner-Immeo
breaker